BestChat
top of page
Caută
Poza scriitoruluiAsociatia Soferilor de Taxi

Petitie PMB

În atenția: Primarului General și Direcției de Transporturi


Obiect:


Solicitare privind respectarea obligațiilor legale de către Primăria Municipiului București în reglementarea și monitorizarea serviciului de transport în regim de taxi


Stimate domnule Primar,


Prin prezenta, Asociația Șoferilor de Taxi, reprezentată legal de Cristian Coman în calitate de președinte, vă adresează această petiție pentru a semnala deficiențele în îndeplinirea obligațiilor legale de către Primăria Municipiului București în ceea ce privește reglementarea și monitorizarea activității de transport de persoane în regim de taxi.


Conform Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și închiriere, Primăria are obligația de a asigura o piață echitabilă și corect reglementată, inclusiv prin prevenirea concurenței neloiale și sprijinirea operatorilor autorizați. Din nefericire, constatăm o serie de nereguli care afectează activitatea de taxi și pentru care solicităm intervenția imediată a autorităților competente.


1. Reglementarea numărului de autorizații de taxi


Conform art. 14 alin. (2) din Legea nr. 38/2003, numărul autorizațiilor de taxi este limitat la 4 taxiuri la 1.000 de locuitori. Cu toate acestea, în prezent există un număr semnificativ de autorizații libere, care ar putea fi acordate pentru a sprijini dezvoltarea acestui serviciu public esențial. Solicităm Primăriei să implementeze măsuri concrete de sprijin pentru ocuparea acestor autorizații libere, facilitând accesul operatorilor autorizați la aceste licențe, în conformitate cu legislația în vigoare. Aceste măsuri ar putea include simplificarea procedurilor de solicitare și eliberare a autorizațiilor, precum și programe de informare pentru potențialii beneficiari.


2. Reglementarea tarifelor


Conform Regulamentului nr. 178/2008, Primăria are obligația de a stabili tarife maxime pentru serviciile de taxi. Însă, în lipsa unui tarif minim reglementat, tarifele sunt în mod frecvent determinate de dispeceratele de taxi, în detrimentul transportatorilor autorizați, care ar trebui, în mod legal, să aibă libertatea de a stabili tariful propriu în limita tarifelor maximale impuse de Primărie. Raportat la indicele de inflație din anul 2024, tariful minim ar trebui să fie de 3,89 lei/km pentru a reflecta creșterile economice și costurile actuale de operare. Mai mult, tariful maximal nu a mai fost actualizat din anul 2008, ceea ce impune o revizuire urgentă a acestuia, în vederea corelării cu realitățile economice curente. Solicităm astfel modificarea Regulamentului nr. 178/2008, prin introducerea unui tarif minim și ajustarea tarifelor maximale.


3. Controlul activităților neautorizate


Conform prevederilor legale, Primăria are obligația de a supraveghea și sancționa activitățile neautorizate de transport persoane, în special acele practicate de operatori sau platforme digitale care nu respectă legislația specifică. 

În prezent, absența unui corp de control specializat și funcțional pentru monitorizarea și sancționarea activităților neconforme în domeniul transportului în regim de taxi conduce la ineficiența soluționării sesizărilor privind concurența neloială. Solicităm constituirea unui corp de control dedicat, specializat în monitorizarea serviciilor de transport persoane în regim de taxi, care să aibă competența de a prelua, investiga și soluționa sesizările legate de activitățile ilegale de transport, conform Legii nr. 38/2003. 

Consideram ca structura de control a Primăriei Municipiului București este insuficientă, activitatea acesteia fiind limitată la anumite zone, precum Gara de Nord și Centrul Vechi, iar controalele sunt sporadice și neorientate către zonele și problemele de interes major pentru această activitate.



4. Monitorizarea platformelor digitale


Apariția aplicațiilor de ride-sharing a generat o concurență neloială pentru șoferii de taxi autorizați, întrucât aceste platforme nu respectă aceleași cerințe legale, fiscale și de siguranță. Solicităm Primăriei să vegheze la aplicarea unitară a normelor legale pentru toate tipurile de servicii de transport de persoane, fie că sunt efectuate prin taxiuri tradiționale sau prin platforme digitale. Este necesară o armonizare a legislației pentru a evita favorizarea anumitor operatori și pentru a asigura o concurență echitabilă pe piața transportului de persoane.


5. Protejarea șoferilor de taxi de abuzuri


Primăria trebuie să intervină în protejarea șoferilor de taxi de practici comerciale incorecte, inclusiv dumping-ul de prețuri practicat de operatorii neautorizați sau platformele digitale. Această formă de concurență neloială subminează veniturile șoferilor de taxi autorizați și distorsionează piața. Solicităm Primăriei să implementeze mecanisme clare de sancționare a celor care practică dumping-ul sau alte metode de concurență neloială, în conformitate cu prevederile Legii Concurenței nr. 21/1996.


6. Dialogul cu asociațiile de taxi


Legea prevede că autoritățile locale trebuie să întrețină un dialog permanent cu asociațiile profesionale ale șoferilor de taxi pentru a soluționa problemele acestora și pentru a preveni distorsiunile pieței. Cu toate acestea, în ciuda solicitărilor repetate ale Asociației noastre, colaborarea cu Primăria în acest sens a fost deficitară. Solicităm deschiderea unui dialog constructiv și permanent între Primărie și asociațiile de taxi, pentru a găsi soluții comune și pentru a îmbunătăți calitatea serviciului de transport în regim de taxi din București.


Concluzie:


Având în vedere cele expuse, solicităm Primăriei Municipiului București să își îndeplinească obligațiile legale prevăzute de Legea nr. 38/2003, Regulamentul nr. 178/2008 și alte reglementări aplicabile, astfel încât serviciul de transport în regim de taxi să fie desfășurat în condiții optime, corecte și echitabile pentru toți participanții la piață.


Vă mulțumim anticipat pentru sprijinul acordat și așteptăm un răspuns în termenul legal prevăzut de OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor.



Cu respect,

 

Cristian Coman

Presedinte A.S.T



0 afișări

Postări recente

Afișează-le pe toate

Expunere de motive modificare OG 49/2019

Având în vedere interpretarea factuală a serviciului de transport alternativ și înțelegerea eronată a termenului de "ride-sharing", care...

Comments


bottom of page