BestChat
top of page
WhatsApp Image 2024-11-13 at 17_edited.jpg
Regulament general al aplicatiei
A.S.T Taxi Bucuresti

Asociatia Soferilor de Taxi Bucuresti - Ilfov

sustine servicii de calitate si este dedicata satisfactiei clientiilor care folosesc aplicatia asociatiei dar in aceiasi masura sustine soferii de taxi ce aleg
sa presteze exemplarserviciul de transport persoane in regim de taxi.
WhatsApp Image 2024-11-24 at 19.01_edited.jpg
1d884e_60891c1f44a04db3b81c3d2db2a06fce~mv2.avif

Această satisfacție se reflectă în utilizarea frecventă a aplicației atât de către clienți, cât și de către șoferii de taxi. 

În acest context, șoferii sunt obligați să respecte toate prevederile legale relevante.

 

Asociatia nu deține responsabilități legale privind obligațiile șoferilor, totuși, în caz de nerespectare a acestor obligații prin intermediul aplicației,  își rezervă dreptul de a acționa în consecință prin: 

-Suspendarea temporara a accesului la aplicație 
-Rezilierea contractului cu șoferul de taxi pentru prejudiciile de imagine aduse.

 

Pentru a evita conflictele, regulamentul prevede următoarele dispoziții:

1.Comportament față de utilizatori
Șoferii au obligația să trateze cu respect și amabilitate toți utilizatorii aplicației, precum și personalul responsabil pentru suportul tehnic al aplicatiei. Nerespectarea acestui principiu poate duce la rezilierea contractului.

2.Selectarea clienților
Șoferul de taxi are dreptul de a selecta clienții, în conformitate cu prevederile legale aplicabile.
În speta articolul 54 din Normele de aplicare a Legii nr. 38/2003, care prevede că șoferul de taxi poate refuza un client în următoarele situații:

-Clientul nu respectă regulile de conduită necesare pentru siguranța transportului.
-Clientul se află sub influența alcoolului sau a altor substanțe care îi pot afecta comportamentul în timpul transportului.
-Clientul transportă obiecte de natură să afecteze siguranța transportului sau igiena în interiorul vehiculului.


3.Comportament neadecvat al utilizatorilor
În situații de comportament neadecvat al unui client, șoferii sunt încurajați să notifice suportul tehnic al aplicatiei, specificând motivul refuzului cererii clientului.

4.Respectarea razei de autorizare
Șoferii nu sunt obligați să iasă din raza de autorizare dacă destinația în afara acesteia nu a fost menționată inițial de către client.

5.Aparatul de taxat
Modificările ilegale ale aparatului de taxat, pentru obținerea de avantaje necuvenite, permit echipei de suport să intrerupa provizoriu aplicatia de sofer sau sa sesizeze autoritățile competente și/sau să rezilieze contractul.

( Pentru modificarea ilegală a aparatului de taxat, sancțiunea este specificată în articolul 55, litera e). Aceasta prevede o amendă între 1.000 și 5.000 de lei pentru fapta de a modifica, repara sau înlocui neautorizat aparatul de taxat, cu scopul de a obține avantaje financiare necuvenite.)


6.Pornirea contorizării
Contorizarea cursei se realizează doar din momentul în care clientul se urcă în mașină, conform legii.

7.Respectarea traseului
Șoferii au obligația să urmeze traseul stabilit legal, conform cerințelor clientului. 

( Avand in vedere ca soferul de taxi este in cunostinta de cauza mai bine pregatit pentru a gestiona timpul alegand un traseu optim se recomanda totusi consultarea clientului referitor la alegerea traseului si prezentarea de variante pentru efectuarea cursei. )


8.Punctualitatea șoferului
Șoferii trebuie să ajungă la locația indicată de client în intervalul stabilit.
Neprezentarea la timp poate duce la restricționarea accesului la aplicație pentru cel mult 2 ore daca aceasta nu a fost comunicata in call center.


9.Timp de așteptare suplimentar
Șoferii sunt obligați să aștepte la locație până la 3 minute suplimentare, după ce au semnalizat sosirea prin aplicație. Nerespectarea acestei cerințe poate limita accesul la aplicație pentru cel mult 3 ore.

10.Neonorarea comenzii
Dacă șoferul nu se prezintă la adresa indicată de client, accesul la aplicație va fi restricționat pentru cel puțin 4 ore.

11.Anulări nefondate
Solicitările nefondate de anulare a comenzii vor restricționa accesul șoferului la aplicație pentru cel puțin 6 ore.

12.Ținuta decentă
Conform reglementărilor legale, șoferii trebuie să aibă o ținută decentă. Nerespectarea acestei cerințe poate duce la restricționarea accesului la aplicație.

13.Respectarea detaliilor cursei
Șoferii trebuie să citească și să respecte detaliile specificate de client, inclusiv adresa, cerințele pentru aer condiționat, bagaje, animale de companie etc. Ignorarea acestor detalii poate duce la o limitare a accesului la aplicație pentru cel puțin 2 ore.

14.Emiterea bonului fiscal
Șoferii trebuie să emită bon fiscal la finalul cursei. Nerespectarea acestei obligații poate duce la rezilierea contractului.

15.Fraudarea aplicației
Orice tentativă de fraudare sau utilizare necorespunzătoare a aplicației se sancționează cu rezilierea contractului.
 
In scopul de a proteja interesele și imaginea Asociației Șoferilor de Taxi București-Ilfov care este beneficiara aplicației precum și pentru a apăra imaginea șoferului de taxi, conducerea asociatiei își rezervă dreptul de a rezilia contractul în funcție de gravitatea încălcărilor aduse prezentului regulament.

Șoferul de taxi este responsabil de actualizarea documentației, în conformitate cu reglementările în vigoare.
1d884e_60891c1f44a04db3b81c3d2db2a06fce~mv2.avif

De asemenea este recomandat ca in desfasurarea activitatii de transport in regim de taxi si in utilizarea aplicatiei sa fie respectat " CODUL DE CONDUITA PROFESIONALA AL SOFERULUI DE TAXI " care este un set de reguli și recomandări menite să asigure o prestare de calitate a serviciilor de transport, în beneficiul clienților și pentru menținerea unei imagini pozitive a profesiei.

 

Iată câteva principii și reguli de bază pentru un cod de conduită eficient:


1. Respectul față de clienți:
Salutarea și adresarea cu respect și politețe.
Adaptarea comportamentului în funcție de preferințele și nevoile clientului.
Abținerea de la discuții neadecvate sau intruzive.


2. Păstrarea confidențialității:
Respectarea confidențialității și discreției în privința destinației și detaliilor călătoriei clientului.

3. Îngrijirea aspectului personal și a mașinii:
Menținerea unei igiene personale corespunzătoare și purtarea unei vestimentații decente.
Curățenia și întreținerea constantă a mașinii, pentru a oferi un mediu confortabil.


4. Siguranța și respectarea legislației rutiere:
Respectarea tuturor regulilor de circulație și adoptarea unui stil de condus defensiv.
Utilizarea centurii de siguranță și respectarea limitei de viteză în permanență.
Evitarea folosirii telefonului mobil sau a altor dispozitive care ar putea distrage atenția de la condus.


5. Corectitudinea față de client:
Pornirea aparatului de taxat de la începutul cursei .
Alegerea traseului cel mai scurt sau a celui preferat de client, evitând rutele mai lungi fără justificare.
Emiterea bonului fiscal la finalul cursei, conform legislației în vigoare.


6. Calm și răbdare în situații dificile:
Gestionarea calmă a situațiilor tensionate, fără a răspunde provocărilor sau comentariilor negative.
Evitarea conflictelor și adresarea cu respect chiar și în situații stresante sau incomode.


7. Respectarea programului de odihnă și a capacității de muncă:
Evitarea supraîncărcării cu ore de muncă și respectarea timpului de odihnă pentru a asigura un nivel optim de atenție și siguranță.

8. Implicarea în comunitatea profesională:
Respectarea colegilor și colaborarea cu ceilalți șoferi pentru a îmbunătăți serviciul de transport în ansamblu.
Participarea la întâlniri, traininguri și evenimente organizate de asociațiile de profil pentru dezvoltare profesională continuă.

Implementarea și respectarea acestui cod de conduită ajută la creșterea calității serviciilor, protejarea siguranței clientului și susținerea unui standard profesional în industria de transport taxi.

Daca ai nelamuriri , sugestii sau reclamatii ne poti gasi la numarul de telefon 

0771.278.278

pe Whatsapp sau pe Telegram 

Ne poti da mail la adresa support@ast.org.ro
sau poti completa formularul de mai jos si iti vom raspunde in cel mai scurt timp !!!

Ne poti gasi si pe retelele sociale  !
 
  • Facebook
  • YouTube
  • TikTok

Multumim pentru mesaj . Va raspundem in cel mai scurt timp posibil !

1d884e_60891c1f44a04db3b81c3d2db2a06fce~mv2.avif
Șoferii de taxi autorizați din București-Ilfov operează legal cu aplicația A.S.T. Taxi Bucuresti
cu sprijinul Asociației non-profit A.S.T.
Adresa
Sos. Vitan Barzesti nr.7D-7E
Program
Luni - Vineri : 09:00 - 18:00
*9278
+40771.278.278
support@ast.org.ro
bottom of page