BestChat
top of page
Caută
Poza scriitoruluiAsociatia Soferilor de Taxi

MODIFICARI PROPUSE LA REGULAMENTUL CADRU 178/2008

 

 Art.3 alin. g 

g) loc de staţionare a taxiurilor - spaţiu special amenajat şi semnalizat corespunzător de către autoritatea administraţiei publice locale, cu avizul poliţiei rutiere, având un număr de locuri prestabilit pentru staţionarea taxiurilor în aşteptare în poziţia <<Liber>>; 


g) loc de staţionare a taxiurilor - spaţiu special şi semnalizat corespunzător de către autoritatea administraţiei publice locale, cu avizul poliţiei rutiere, având panou aditional de interzicere a stationari autoturismelor civile si un număr de locuri prrestabilit pentru staţionarea taxiurilor în aşteptare în poziţia <<Liber>>; 

 

Panoul adițional de interzicere a staționării autoturismelor civile previne ocuparea abuzivă a locurilor de către alte vehicule, rezervând spațiul strict pentru taxiuri. 


Justificarea pentru definirea „locului de staționare a taxiurilor” ca spațiu special amenajat și semnalizat corespunzător este următoarea:


Claritate și organizare: Prin amenajarea unui loc special semnalizat, se asigură o delimitare clară între spațiile destinate taxiurilor și cele pentru alte vehicule, evitând astfel aglomerarea și confuziile.


Siguranță rutieră: Avizul poliției rutiere garantează că locația este sigură și conformă cu normele de circulație, minimizând riscurile de accidente în zonele de staționare.


Accesibilitate pentru pasageri: Stațiile de taxiuri bine semnalizate facilitează accesul rapid al pasagerilor la un serviciu de transport reglementat și de încredere.


Eliminarea abuzurilor:Panoul adițional de interzicere a staționării autoturismelor civile previne ocuparea abuzivă a locurilor de către alte vehicule, rezervând spațiul strict pentru taxiuri.


Gestionarea fluxului de taxiuri: Un număr prestabilit de locuri pentru taxiuri în poziția „Liber” permite un control mai bun al fluxului de vehicule, prevenind blocajele și asigurând disponibilitatea taxiurilor în mod organizat.


Art. 12  

(1) Transportul public local de persoane şi/sau de bunuri în regim de taxi se efectuează numai cu vehicule rutiere destinate prin construcţie tipului respectiv de transport şi, după caz, dotate cu aparate de taxat, staţii radio de emisie-recepţie şi lampă taxi - toate în stare de funcţionare şi are însemne, înscrisuri şi elemente de culoare ale caroseriei – integral galben TAXI, stabilite în conformitate cu reglementările în vigoare. 

 

(1) Transportul public local de persoane şi/sau de bunuri în regim de taxi se efectuează numai cu vehicule rutiere destinate prin construcţie tipului respectiv de transport şi, după caz, dotate cu aparate de taxat, staţii radio de emisie-recepţie şi lampă taxi - toate în stare de funcţionare şi are însemne, înscrisuri şi elemente de culoare ale caroseriei, stabilite în conformitate cu reglementările în vigoare. 

 

Eliminarea cerinței ca vehiculele taxi să fie de culoare galbenă se justifică prin prisma adaptării la noile realități economice, tehnologice și de mediu. Identificarea vehiculelor poate fi realizată prin alte metode mai eficiente, iar flexibilitatea acordată transportatorilor în alegerea culorii vehiculelor lor va reduce costurile și va stimula concurența pe piața serviciilor de taxi. Acest lucru este în conformitate cu libertatea economică, principiul concurenței loiale și tendințele europene moderne în domeniul transporturilor. 


Art.12 

(5) Sistemele de prindere pe partea exterioară a caroseriei taxiului a ecusoanelor taxi şi a tuturor înscrisurilor, însemnelor şi simbolurilor, precum şi a accesoriilor / dotărilor exterioare vor fi asigurate contra desprinderii cu uşurinţă.  

 

(5) Sistemele de prindere pe partea exterioară a caroseriei taxiului a ecusoanelor taxi, a tuturor înscrisurilor, însemnelor și simbolurilor, precum și a accesoriilor / dotărilor exterioare vor fi asigurate împotriva desprinderii accidentale. Este permisă utilizarea sistemelor de prindere cu magnet, cu condiția ca acestea să ofere siguranță și stabilitate adecvate, astfel încât să nu se desprindă ușor în timpul utilizării normale a vehiculului. 


Justificarea modificării alineatului (5) este următoarea: 


Flexibilitate: Magneții permit montarea și demontarea rapidă a ecusoanelor și simbolurilor, facilitând întreținerea și adaptarea. 


Protecția caroseriei: Magneții sunt neinvazivi, prevenind deteriorarea caroseriei, spre deosebire de adezivi sau alte metode. 


Adaptare tehnologică: Magneții moderni rezistă condițiilor dificile, oferind soluții inovative fără a compromite vopesaua autoturismului 


 Art. 21  

(1) Pe teritoriul municipiului Bucureşti serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizaţi şi nu se pot executa decât de dispecerii taxi autorizaţi de autoritatea de autorizare a Primăriei Municipiului Bucureşti, în condiţiile în care se asigură posibilitatea clientului de a apela la aceste servicii prin comenzi telefonice sau prin alte mijloace, realizate prin intermediul dispeceratelor taxi. 

 

(1) Pe teritoriul municipiului Bucureşti, serviciile de dispecerat sunt opţionale pentru toate taxiurile transportatorilor autorizaţi. Transportatorii autorizaţi pot alege să ofere servicii de dispecerizare prin dispeceri taxi autorizaţi de autoritatea de autorizare a Primăriei Municipiului Bucureşti sau prin alte mijloace electronice sau digitale, inclusiv platforme și aplicații mobile autorizate. În orice situaţie, trebuie să fie asigurată posibilitatea clientului de a accesa serviciile de taxi prin comenzi telefonice, aplicații mobile sau alte mijloace electronice." 

 

Modificarea Art. 29 alin. (1) pentru a face serviciile de dispecerat opționale reflectă realitățile economice și tehnologice moderne și respectă principiile de libertate economică, concurență și protecția consumatorilor. Transportatorii autorizați ar trebui să aibă libertatea de a alege modalitățile prin care își desfășoară activitatea, iar consumatorii trebuie să aibă acces la diverse opțiuni de comandă, fie prin dispecerat, fie prin aplicații mobile, într-un mod transparent și eficient. 

 

Art.68 

(2) Ajustarea tarifelor de distanţă la serviciile publice de transport local în regim de taxi se determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli: 

 

(2) Ajustarea tarifelor de distanţă la serviciile publice de transport local în regim de taxi se determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli: 

 

f) raportare trimestriala la indicele de inflatie  

Ajustarea tarifelor de distanță la serviciile de taxi în funcție de indicele de inflație este perfect justificată juridic și economic. Inflația afectează toate componentele majore ale costurilor de operare, iar nerespectarea ajustării tarifelor ar duce la pierderi economice pentru operatorii de taxi. În același timp, această ajustare trebuie realizată cu prudență, pentru a asigura un echilibru între nevoia de sustenabilitate financiară a operatorilor și accesibilitatea serviciilor pentru public. 


Protecția economiei transportatorilor: Tariful minim previne pierderile financiare ale transportatorilor și asigură viabilitatea economică a acestora, menținând un serviciu de transport local stabil și de calitate. 


Echitate și uniformitate: Prin stabilirea unui tarif minim, se evită concurența neloială, asigurând o competiție echitabilă și menținând standardele de servicii. 


Adaptare economică: Ajustarea trimestrială a tarifelor conform indicilor economici permite reflectarea costurilor reale, protejând calitatea serviciului în fața fluctuațiilor economice. 


JUSTIFICARE JURIDICA  


Principiul concurenței loiale 

Conform Legii nr. 21/1996 privind concurența neloială, concurența trebuie să fie corectă și echitabilă. Diferențele semnificative în tarifele practicate de dispeceratele de taxi pot crea distorșiuni ale pieței, unde anumite dispecerate, prin stabilirea unor tarife extrem de scăzute sau extrem de ridicate, pot influența negativ concurența și pot prejudicia operatorii care practică tarife corecte și conforme. Stabilirea unui plafon maxim de diferență de 0,10 lei per kilometru între tarifele diferitelor dispecerate asigură un cadru de concurență echitabilă, prevenind practicile de concurență neloială și protejând atât operatorii cât și consumatorii. 


Protecția consumatorilor 

Directiva 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor stipulează că trebuie să existe transparență și echitate în serviciile oferite consumatorilor. Tarifele semnificativ variate pot crea confuzie și pot dezavantaja consumatorii, care pot fi privați de opțiunea unui tarif corect și competitiv. Stabilirea unui interval limitat de diferență între tarifele aplicabile contribuie la transparența și protecția drepturilor consumatorilor, asigurându-se că aceștia sunt informați corect și că nu sunt exploatați de fluctuațiile extreme ale prețurilor. 


Reglementarea pieței și prevenirea abuzurilor 

Pentru a preveni abuzurile și practicile anticoncurențiale, autoritățile locale, conform Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și închiriere, au dreptul și obligația de a reglementa tarifele și de a monitoriza respectarea acestora. Stabilirea unui plafon maxim de diferență între tarifele dispeceratelor contribuie la reglementarea eficientă a pieței și la prevenirea situațiilor în care unii operatori de taxi pot profita de poziția lor pentru a impune tarife nejustificat de mari sau mici, afectând echilibrul pieței și stabilitatea sectorului de transport. 


Asigurarea unui cadru de reglementare echitabil 

Pentru a asigura aplicarea uniformă a reglementărilor și a menține un climat de afaceri echitabil, este necesar să existe o reglementare uniformă a tarifelor. Diferențele mari între tarifele dispeceratelor pot duce la neînțelegeri și conflicte între operatorii de taxi și pot crea o percepție negativă asupra reglementărilor locale. Prin stabilirea unei limite de diferență acceptabilă, se asigură că toți operatorii respectă aceleași reguli și că tarifele sunt competitive și justificate, contribuind la un cadru de reglementare echitabil și predictibil


Concluzie 

Alinierea tarifelor astfel încât diferența maximă dintre ele să fie de 0,10 lei per kilometru contribuie la crearea unui mediu concurențial echitabil, la protejarea drepturilor consumatorilor și la prevenirea abuzurilor în sectorul transporturilor de taxi. Această măsură reglementară este conformă cu principiile de concurență loială, protecția consumatorilor și reglementarea eficientă a pieței, asigurând transparență și echitate în serviciile de transport local. 

3 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page